سقوط ۹۸ درصدی سود کارگزاری مفید/کارمزدها کفاف هزینه ها را نمی‌دهد

با توجه به افت حجم معاملات در بازار سرمایه، کارگزاری مفید در سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۳ شاهد کاهش 94درصدی سود نسبت به سال مالی ۱۴۰۲ بود.

به گزارش صدای بورس، کاهش چشمگیر معاملات در بازار سرمایه موجب شد تا کارگزاری مفید که سهم عمده معاملات را در اختیار دارد، در سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۳ کاهش بیش از ۹۰ درصدی سود نسبت به سال مالی ۱۴۰۲ را تجربه کند.
این میزان کاهش درآمد برای این کارگزاری به وضوح ناشی از افت چشمگیر معاملات در بازار سرمایه است؛ بازاری که در یک سال اخیر تحت تاثیر شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، روزهای خوبی را سپری نکرده و از اوایل امسال نیز اسیر محدودیت دامنه نوسان بوده است.
طبق گزارش مالی اعلام شده از سوی کارگزاری مفید در سامانه کدال، این کارگزاری در سال مالی اخیر ۵۶ میلیارد تومان سود خالص کسب کرده است که کاهش ۹۴ درصدی را نسبت به سال مالی قبل از آن نشان می‌دهد. کارگزاری مفید نسبت به اوج بازار در سال ۱۳۹۹ با کاهش ۹۸ درصدی سود مواجه شده و در بخش کارمزد نیز ۶۰ درصد کاهش درآمد داشته است.
بررسی این گزارش مالی نشان می دهد که این شرکت بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان سود سرمایه گذاری و بیش از ۲۰ میلیارد تومان سود فروش دارایی کسب کرده است. بدین ترتیب می‌توان گفت که کارمزدها به تنهایی کفاف هزینه‌ها را نداده و درآمدهای غیرعملیاتی نقش قابل توجهی در سوددهی داشته است.
اگرچه بازار سرمایه طی یک سال گذشته روزهای سختی را از سر گذرانده و به تبع آن شرکت‌ها و فعالان بازار دچار آسیب‌هایی شده‌اند، اما انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده با بهبود روندهای حاکم بر اقتصاد و کاهش ریسک‌های موجود، بار دیگر به دوران رونق خود بازگردد.

کد خبر 505876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =